plingeling.blogg.se

Hej! Jag är Ewa, någons mamma, älskade, hatade.. Det här är mitt försök att samla kloka tankar och funderingar, minnen och egenupplevda händelser. Min resa i andra ord.. Från barn till vuxen, från mörkaste botten och upp i ljuset. Hoppas du vill följa med på min färd, i glädjens och kärlekens tecken! För det är just sådan jag är, ljus och kärleksfylld. För det mesta iallafall, jag är ju människa som dig.

triggers till höger och vänster..

Publicerad 2024-05-07 17:10:57 i Fritt ur hjärtat,


Queen of everything.. 
Jag har hittat mitt inre ljus.. 
Men fastnar i mitt jäkla nät ibland.. 

De är där och gäckar mig nu. 
Alla triggers som vill lura igång mig. 
Jag stretar emot, jag är medveten om vad egot vill, men den här gången ska jag vara lugn och fin. 
Jag ska andas mig igenom svårigheterna med vetskapen om att allt bara är tankar. 
Det jag inte vet, vet jag inte fram tills dess jag får veta. 
Jag måste hålla mig vid det, ett andetag i taget. 

Jag är nära brytpunkten nu. 
Elden bränner mig ända in i märgen. 
Min hjärna vill lura mig till att brista igen. 
Min hjärna vill lura mig till centrifugen igen och börja analysera. 
Jag står emot, jag bara måste göra det. 

Alla triggers som vill fälla mig igen. 
Jag skriker från avgrunden, -låt bli mig era jävlar!! 
Jag klarar av att ta mig upp, den här gången tar ni mig inte. 

Jag är inte egots marionett längre.
Jag har klippt alla trådar och kapat alla band. 
Andas i fyrkant och kom tillbaka. 
Jag viskar till mig från andra sidan. 
Kämpa på in i det sista nu, du är så nära. 

Egot har satt på mig för sista gången.
Lugn och fin, släta till håret, nu kör vi! 
Mitt ljus är här för att segra nu. 
Tryck i de sista bitarna i pusslet igen och sen är även detta kapitlet slut. 

Jag tar ett steg framåt. 
Jag tar ett steg till. 
Går i nuet mot framtiden fast på ganska vingliga ben.
Jag har ingen aning om vad som väntar bakom nästa krön. 
Men vem bryr sig. 
Jag ropar till mig själv i hopp om att skuggan hör. 

-Fuck you, I am a queen of everything now! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela