plingeling.blogg.se

Hej! Jag är Ewa, någons mamma, älskade, hatade.. Det här är mitt försök att samla kloka tankar och funderingar, minnen och egenupplevda händelser. Min resa i andra ord.. Från barn till vuxen, från mörkaste botten och upp i ljuset. Hoppas du vill följa med på min färd, i glädjens och kärlekens tecken! För det är just sådan jag är, ljus och kärleksfylld. För det mesta iallafall, jag är ju människa som dig.

om livet..

Publicerad 2024-07-21 11:32:28 i Allmänt,



Tänk ändå, när man minst anar och vågar, det är då miraklet sker. 

Det går upp och det går ner, blir tvärstopp och byter riktning. Mitt i allt detta pågår det, livet. 
Att försöka staka ut eller tänka sig fram till hur det ska vara är ganska lönlöst. 
Livet kommer emellan och hittar sin egen väg ändå. 
Det blir som det ska bli i alla skeenden. 

Att våga släppa alla borde, måste och istället lyssna in i stunden vad som sker. 
Att låta händelser gå om intet för det troligtvis är menat att det ska vara så. 
Släppa in eller ifrån sig en annan människa för det är dags att starta eller avsluta en resa med denna. 
Att hålla fast vid den enda riktiga vän som vill mig väl och alltid älskar mig, jag själv. 

Livet händer hela tiden, här och nu. 
Det finns en mening med allt, men man kanske inte kan se det just nu. 
Ha tålamod och is i magen, det löser sig alltid. 
Gråt eller skrik en stund, det hjälper alltid att lätta på det inre trycket lite. 
Tappar du bort dig, stanna upp ett tag och hitta tillbaka igen. 
Du vet vad du ska i ditt liv, lär dig lyssna på din inre röst. 
Oavsett vad vi tycker och tänker om det, vi är här allihop, av en mycket bra anledning. 

Våga stanna kvar, stanna upp, byta riktning. 
I det här livet.. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela