plingeling.blogg.se

Hej! Jag är Ewa, någons mamma, älskade, hatade.. Det här är mitt försök att samla kloka tankar och funderingar, minnen och egenupplevda händelser. Min resa i andra ord.. Från barn till vuxen, från mörkaste botten och upp i ljuset. Hoppas du vill följa med på min färd, i glädjens och kärlekens tecken! För det är just sådan jag är, ljus och kärleksfylld. För det mesta iallafall, jag är ju människa som dig.

för min egen skull

Publicerad 2024-05-20 22:39:09 i känslosamt,




Jag vill verkligen lita på min känsla att kunna lita på dig igen. 
Kan jag lita på att du inte vänder om och går utan ord ifall jag vänder tillbaka till dig? 

Jag vill verkligen känna mig trygg i att du är trygg. 
Inte behöva se mig om för att åter upptäcka att du inte är där. 

Jag vill inte behöva leva det här livet utan dig. 
Jag behöver dig. Jag behöver känna att du behöver mig. 

Jag är arg, men inte i evighet. 
Jag är människa som reagerar och agerar. 
Jag är människa som också agiterar, uttrycker och tycker. 
Jag är glad fast orkar inte med vad som helst med ett leende på läpparna. 
Jag brister när det blir för mycket. 

Jag skriver och raderar, tänker på vad jag vill säga. Skriver och raderar igen. 
Mina ord ser så kantiga ut när jag skriver, låter så vassa när jag tänker dem. 

Du kanske förstår men inte jag. 
Jag vill be dig dra åt helvete och stanna för alltid i samma andetag. 

Jag är beredd att låta dig gå nu. 
För att jag älskar dig och jag vill att du ska vara lycklig. 
För du är allt för mig. 
Kärlek är lika mycket att låta dig gå som vilja att du stannar kvar. 

Jag låter dig gå, för just det här kapitlet är nu färdigskrivet. 
Jag vänder blad och börjar skriva om något nytt, ett bättre jag. Där allt finns för mig och där jag finns för allt. 

Vem vet kanske möts vi igen längre fram i boken, men nu är det dags för mig att gå. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela