plingeling.blogg.se

Hej! Jag är Ewa, någons mamma, älskade, hatade.. Det här är mitt försök att samla kloka tankar och funderingar, minnen och egenupplevda händelser. Min resa i andra ord.. Från barn till vuxen, från mörkaste botten och upp i ljuset. Hoppas du vill följa med på min färd, i glädjens och kärlekens tecken! För det är just sådan jag är, ljus och kärleksfylld. För det mesta iallafall, jag är ju människa som dig.

vinternatt

Publicerad 2024-05-21 09:34:48 i känslosamt,




Jag blev utslängd i kylan, utan ord och utan mening. 
Det va inget jag sa men fick ta straffet för någon annans skull. 
I mörkaste vinternatten, utan något som värmde min kalla själ. 
Stod helt oförstående kvar och visste inte vart jag skulle gå. 
Visste inte vem jag skulle kunna lita på. 

Ensam kvar i en övervintrad liten småstad. 
Fastfrusen i tidens grepp. 
Jag ropade i förtvivlan och ingen mer än ekot svarade. 
Gråtande föll jag på knä och kände ångestens klor djupt inborrade in i min ryggrad. 
Hur tar jag mig ur ett grepp som inte är mitt, när jag väl är fast.. 

När mina frusna tårar tagit slut och jag vaknade till en ny morgon. 
Hittade jag en röd tråd i snön.
Följde en ospårad stig fram och samlade ett nystan av räta trådar. 
Ett band av insikter fann jag under resans gång. 
Bara andas och gå, allt klarnar bakom nästa hörn. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela