plingeling.blogg.se

Hej! Jag är Ewa, någons mamma, älskade, hatade.. Det här är mitt försök att samla kloka tankar och funderingar, minnen och egenupplevda händelser. Min resa i andra ord.. Från barn till vuxen, från mörkaste botten och upp i ljuset. Hoppas du vill följa med på min färd, i glädjens och kärlekens tecken! För det är just sådan jag är, ljus och kärleksfylld. För det mesta iallafall, jag är ju människa som dig.

fri från min obscura

Publicerad 2023-12-08 15:20:32 i Fritt ur hjärtat,




Jag sitter omsluten av mörkrets tyngande kappa och gömmer mig för min egen spegelbild
Kvävs av luften jag andas in men inte kan få ut igen

Ångesten river och monstret petar med sina långa klor långt in i ryggradens späda kött
Likt en obscura far jag runt mig själv i min destruktivitet.
Imploderar exploderar skövlar och förstör där jag landar och träffar

Jag skjuter giftpilar mot andra som träffar mig själv
Jag är för evigt dömd att bära min börda
Som står mig upp i halsen och kväver min själ

Jag faller i evighet jag famlar efter något att klamra mig fast mot
Jag faller ner i avgrunden och landar i en tidlös sörja jag inte tar mig från
Jag vet att jag är fast här för att dö smärtfyllt och långsamt

I tusen år ligger jag orörlig bland mina spillror tills en dag en varsam hand rör min axel
Ett varmt ljus snuddar vid min kärna och sakta väcks min lust att återigen spira

I det lilla liv som finns kvar i min söderklösta kropp sår någon ett frö att vattna och vårda
Jag väcks till liv i en liten vattenfylld fåra
Av ljus och värme från den enda jag inte kommer åt att förstöra

Jag försöker skjuta mina giftpilar i försvar för att åter igen förstöra men når inte runt 

Ljuset är starkt det flödar och bränner allt mörkt som jag burit i en evighet
Kapitulerar och dör för att återfödas i den nya blomman som skapats i min kropp

Jag är fri från min obscura genom att någon gav mig sitt hopp








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela