plingeling.blogg.se

Hej! Jag är Ewa, någons mamma, älskade, hatade.. Det här är mitt försök att samla kloka tankar och funderingar, minnen och egenupplevda händelser. Min resa i andra ord.. Från barn till vuxen, från mörkaste botten och upp i ljuset. Hoppas du vill följa med på min färd, i glädjens och kärlekens tecken! För det är just sådan jag är, ljus och kärleksfylld. För det mesta iallafall, jag är ju människa som dig.

mirakel :repost:

Publicerad 2023-05-06 23:55:18 i Allmänt,

Hej där. 

Jag vill bara flika in ett gammalt inlägg från 2018, som fortfarande efter flera år är lika aktuellt. 
Det här med mirakel, det mest fantastiska på denna sidan livet, och alla är vi ett mirakel. 
Min resa är mil från när jag skrev detta inlägg men den pågår. 
Hur går det med din? 

Tack för att du fortfarande vill läsa mina inlägg här ❤

Repost från 14 oktober 2018.

Du och jag, vi lever på en fantastisk plats. Vår planet, vår plats i universum som är fylld av mirakel. Du och jag är mirakel. En del i något stort som går lika långt inom oss som bortom. 

Jag har inte reflekterat så mycket på detta tidigare i mitt liv. Detta har kommit det senaste året. 

Jag är tacksam att jag finns till.
Jag är tacksam att jag är. 
Jag är tacksam för mitt liv och tacksam för att få leva tillsammans med människor jag älskar. 

Senast idag så tänkte jag på hur underbart livet är när jag inte är stressad. Att jag ser och kan ta in livets alla färger. 

Jag och den allra finaste tillbringade några timmar på promenad i skogen. Där gick jag, lite bakom och då såg jag det så klart. Tre steg framför mig gick han, ett mirakel som lagar hjärtat på mig, han som får mig att se det vackra! 

Jag sa ingenting, bara njöt av att vara där just i stunden. Se att han helt ovetandes av det jag tänkte, bara gick där. 

Jag ser alla mirakel runt mig, allt som är så värt att ta vara på och leva för. 
Du och jag, vi är så mycket mer än bara människor, vi är bakåt och framåt likaså inåt och utåt. En explosion av allt som ingår i ett liv. 

Jag kan inte vara nog tacksam för allt. 

Älskade du, ta väl hand om dig ❤







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela